Les 2:
N.a.v. een voorleesverhaal een woordweb maken,
met als verwerking het maken van een poster.
Stageschool: |
Student: |
Module: |
Mentor: |
Groep: |
Aantal kinderen: |
Korte omschrijving van de activiteit: |
Vakgebied: |
Datum: |
Betekenissen |
Beginsituatie |
Doel |
De aan te bieden activiteiten hebben naar mijn idee de volgende betekenis voor kinderen. |
Beschrijf zo nauwkeurig mogelijk wat de kinderen al weten en kunnen. Leg hierbij de relatie met je lesdoel. Raadpleeg je mentor. |
Geef concreet aan wat de kinderen aan het eind van de les moeten beheersen. Formuleer de doelen van je les ’SMART’. |
Betekenis: |
||
Beginsituatie: |
||
Doel: |
||
Persoonlijk leerdoel: |
||
Gebruikte bronnen: (boeken, naslagwerken, methoden)Levensbeschouwelijk centrum Leeuwarden
|
Ontwerp |
|||
Tijd |
Lesopzet |
Didactische werkvormen en leerling-activiteiten |
Organisatie en middelen |
10 min |
Inleiding: Woordweb maken aan de hand van het verhaal over het Boeddhisme. |
Klassikaal |
-Voorleesboek |
45min. |
Kern: |
onderzoeksopdracht. |
|
|
Afsluiting:
|
|
|
Maak jouw eigen website met JouwWeb