Les 1:
Het boeddhisme met als verwerking het
maken van een boeddhabeeldje maken.
Stageschool: |
Student: |
Module: |
Mentor: |
Groep: |
Aantal kinderen: |
Korte omschrijving van de activiteit: |
Vakgebied: |
Datum: |
Betekenissen |
Beginsituatie |
Doel |
De aan te bieden activiteiten hebben naar mijn idee de volgende betekenis voor kinderen. |
Beschrijf zo nauwkeurig mogelijk wat de kinderen al weten en kunnen. Leg hierbij de relatie met je lesdoel. Raadpleeg je mentor. |
Geef concreet aan wat de kinderen aan het eind van de les moeten beheersen. Formuleer de doelen van je les ’SMART’. |
Betekenis: |
||
Beginsituatie: |
||
Doel: |
||
Persoonlijk leerdoel: |
||
Gebruikte bronnen: (boeken, naslagwerken, methoden) |
Ontwerp |
|||
Tijd |
Lesopzet |
Didactische werkvormen en leerling-activiteiten |
Organisatie en middelen |
|
Inleiding: -Aan de hand van het filmpje, bespreek je na de tijd wat er aan bod is gekomen. En herhaal je de belangrijkste begrippen.
Begrippen:
|
Klassikaal |
|
|
Kern: -Je laat een paar voorbeelden van Boeddhabeelden zien met hun handgebaren. -Aan de hand van deze ideeën mogen de leerlingen zelf een boeddha beeldje maken. |
Zelfstandig
|
-Plaatjes van boeddha beelden (of eventueel eigen boeddha beeldje)
|
|
Afsluiting: |
|
|
Maak jouw eigen website met JouwWeb